Klubi matkatreenerid Lätis oma oskusi lihvimas

• 15.08.17
  • Kelli Kuligina

11. augustil pakkisid osa klubikaid oma kodinad bussi, võtsid sappa käru ning alustasid teed Valmiera poole. Seekord plaaniks voolava vee koolitus soolokanuudel ja kärestikusüstadel ning ära kasutada Baili keskuse ronimisvõimalusi.
Laupäeva hommikul peale hommikusööki kui kuumus juba sulama pani, suundusimegi Koiva jõele. Selleks, et kärestikule üldse minna, peab esmalt alustama turvalisuse tagamisega ja nii me siis esialgu kuulasime põhitõdesid ning loopisime viskeliine kuivalt. Seejärel suundusime juba kärestikule kaldalt päästmist tegema ning nii tirisimegi üksteist viskeliinidega veest välja. Kui päästmise põhitõed selged, saime asuda paatidesse. Võõrad paadid, tuul ning voolav vesi, muutsid esimesed harjutused tõsiseks väljakutseks. Siiski koolitaja  Toomase valvsa pilgu all hakkas asi edenema. Hilislõunal, kui väsimus võimust võttis, läksime tagasi Baili keskusesse ning tankisime kõhud täis. Leib luusse ja suurima kuumus mööda lastud, võtsime välja oma köied ning plaanisime veidi ronida. Jõudsime ronida vaid loetud aja, kui äkitselt tõusis tugev tuul ning ilm võttis kiiresti tõelise tormi mõõdu. Köied uuesti kokku ning majakesse peitu. Ülejäänud õhtu mööduski tubaselt äikese vaatemängu nautides ning uueks päevaks plaane tehes.
Pühapäeva hommikul ärkasime varem ning seekord otsustasime alustada ronimisest. Kiirelt rajad üles ning ronima. Ka siin oli näpunäidetega kohal Toomas. Sai niisama ronitud ning ka katsetatud erinevaid harjutusi ronimistehnika parandamiseks. Lõuna ajal suundusime  uuesti jõe peale, et eelneval päeval õpitut kinnistada ning veidi veelgi tehnikat arendada. Seekord olid harjutused keerulisemad, kuid ka ise olime juba veidi kindlamad. Vahetasime omavahel proovimise eesmärgil kanuusid. Aerutasime, puhkasime, aerutasime … kuni kellaaeg jõudis juba praktiliselt õhtuni. Oli aeg kodinad kokku korjata, süüa ning alustada koduteed. Väsinud, kuid nädalavahetusega äärmiselt rahul jõudsime pühapäeva hilisõhtul tagasi Eestimaile.

Rohkem pilte leiad meie Facebook lehel SIIN (Kanuu- ja süstaaerutamine) ja SIIN (Kaljuronimine)