Lõimitud keskkonnahariduse- ja keeleõppeprogrammid on loodusainete ning keele samaaegne omandamine vahetus keskkonnas. Lõimitud keskkonnahariduse- ja keeleõppeprogramm on kohandatud muukeelsete laste vajadustele, mis aitab neil paremini mõista loodusainete sisu ja seost tegeliku keskkonnaga. Selleks vähendati olemasolevate keskkonnaharidusprogrammide mahtu ja kohandati tegevusi, et jõuks kasutada LAK-õppe ja keelekümbluse häid tavasid ja võtteid.
LAK-õppe ja keelekümbluse rakendamise head tavad ning võtted eesti keele kui sihtkeele omandamisel keskkonnaharidusprogrammides:
* Üks inimene üks keel.
* Rääkivad seinad – temaatilised sõnasedelid, pildid, plakatid, reeglid, kirjeldused jne on süsteemselt esitatud.
* Rääkiv looduskeskkond – temaatilised sõnasedelid, täiendavad pildid, reeglid, kirjeldused objektidel.
* Autentsed tekstid, esemed ja materjalid.
* Uue õpitava sõnavara kordused erinevates kontekstides ja lausemallides.
* Keeruka teksti esitamine osadena.
* Teemakohane, jõu- ja ajakohane sõnavara, mis seob uue varem omandatuga.
* Selge kõne ja artikulatsioon.
* Rahulik kõnetempo.
* Kõikidele rääkimise võimaluse tagamine. Ajurünnak, arutelu, diskussioon, debatt, dialoog jne. Õpilane räägib rohkem kui õpetaja.
* Õpetaja parafraseerib vajadusel õpilast.
Järgnevalt esitatud keskkonnhariduse- ja keelekümblusprogrammid on välja töötatud Keskkonnainvesteeringute Keskuse toetusel, projekti „Keskkonnaharidusprogrammide efektiivsuse tõstmine“ raames.
Projektis osalesid: Alutaguse Matkaklubi, Rakendusökoloogia Keskus, MTÜ Avatud ja Hoitud Loodus, RMK Kauksi Looduskeskus ja Avinurme Elulaadikeskus.